Halszka Kośmider, Gazeta Wyborcza
5 XII 2003

"Prace Davida Lyncha prezentowane w Atlasie sztuki oddziaływują podobnie jak jego filmy - wywołuja emocje, niepokoją, inspirują. To nurtująca tajemnica, zagadka, która - zdaje się - nie ma rozwiązania."

Marzena Bomanowska, Gazeta Wyborcza
29-30 XI 2003

"W galerii zbudowano labirynt ze ścian, na których wiszą zdjęcia wykonane przez reżysera. To 30 czarno-białych fotografii Łodzi - część pokazuje detale z zamkniętych zabytkowych fabryk, pozostałe to zdjęcia modelek. [...] Ręcznie przygotowano 50 katalogów - również skonstruowanych jak labirynt - z reprodukcjami obrazów.
Na każdym podpisze się autor."


Monika Małkowska, Rzeczpospolita
1 X 2003

"Kamień z serca - mogę szczerze zarekomendować malarskie i fotograficzne dzieła Davida Lyncha przedstawione w łódzkiej galerii Atlas Sztuki. [...] Całość umieszczono w specjalnie zaaranżowanej sali: wielkie kompozycje malarskie pokazano obok niedużych formatów, czarno-białych zdjęć. Nie są to prace z jednej rodziny, tematycznie i stylistycznie wydają się sobie całkowicie obce. Drapieżne, ekspresyjne, niemal płaskorzeźbowe płótna pozostają w kontraście z eleganckimi, wyciszonymi fotosami. Ale to właśnie uważam za zaletę - autor potrafi wycisnąć z każdego medium jego istotę. [...] Dziwne prace, których klimat i struktura fascynują."


Maria Sondej, The Warsaw Voice
no. 50 (790)/2003

"Atlas Sztuki is a wonderful, well-organized gallery."


Kamil Śmiałkowski, Wprost
nr 50/2003

"David Lynch pokazał w łódzkiej galerii Atlas Sztuki swoje fascynujące obrazy."


Krzysztof Stanisławski, Art&Business
nr 11/2003

"Bardzo gorąco przyjęła licznie zebrana publiczność Romana Opałkę i jego wystawę w Sali Atlasu Sztuki."


Halszka Kośmider, Gazeta Wyborcza
24 X 2003

"W nowej galerii ATLAS Sztuki ściany Oktogonu wyznaczają granice odbioru siedmiu obrazów Romana Opałki. Według artysty ludzką egzystencję można ująć w model liczbowy. Osiem kątów oktogonu, siedem obrazów - symbolika liczb i próba uchwycenia mijającego czasu mają w twórczości malarza niezwykłe znaczenie i ściśle się z sobą wiążą."


Marzena Bomanowska, Gazeta Wyborcza
10X2003

"W Atlasie Sztuki zgodnie z życzeniem malarza wybudowano idealną bryłę - oktogon. Na siedmiu ścianach znalazło się siedem obrazów, ósma pozostaje otwarta na nieskończoność. Tło obrazów jest coraz bielsze, cyfry rozmazane. Oktogon ma białe ściany, podłogę i sufit, z ukrytych głośników płynie głos liczacego malarza..."

 

 

 

 












 

 

 

ArtBazaar
Art&Business
Arteon
Dwutygodnik
Exit
Gala
Gazeta Wyborcza
Newsweek Polska
Orońsko
Polityka
Rzeczpospolita
sztuka.pl
The Warsaw Voice
Tygodnik Powszechny
Wprost
lodz-art.eu
reymont.pl