Stach Szabłowski, Dziennik Polska Europa Świat
23 XII 2008

"Niemowlę w czerwieni, w jarzynach, niemowlę w muszli klozetowej. Abstrakcyjne pojęcia materializują się wokół postaci niemowlęcia, poddawanego wszelkim możliwym permutacjom. Łódzki Atlas Sztuki pokazuje kanoniczną dla polskiej neoawangardy pracę "Działania z Dobromierzem" duetu KwieKulik."


Monika Małkowska, Rzeczpospolita
20-21 XII 2008

"W łódzkiej Galerii Atlas Sztuki Zofia Kulik po raz pierwszy pokazuje prace sprzed ponad 30 lat. Tak mocno antysocjalistycznej wystawy dawno nie widziałam. To oskarżenie poprzedniego systemu o indoktrynację obywateli od kołyski. Fałsz ideowy zobrazowany poprze układy symbolicznych przedmiotów i... niemowlaka."


Agnieszka Gniotek, sztuka.pl
4 XII 2008

"Prace Immendorffa pojawiają się w Łodzi, w Atlasie Sztuki. Ale nie same. W towarzystwie twórczości u nas mniej znanej, prac Markusa Lueperta."


Magdalena Wicherkiewicz, Art&Business
XII 2008

"Na wystawie w Atlasie Sztuki Zofia Kulik pokazuje dwie realizacje z lat 1972-1974: Działania z Dobromierzem oraz Stół z X-ami. Łączy je nie tylko czas powstania, ale też to, że związane były z zainteresowaniami artystów nauką - logiką, matematyką, prakseologią."


Katarzyna Rakowska, Jędrzej Słodkowski,
Gazeta Wyborcza, 29-30 XI 2008

"W Atlasie Sztuki świetna wystawa prac awangardowego duetu KwieKulik w opracowaniu Zofii Kulik. Można zobaczyć 32-minutową projekcję zdjęć, których bohaterem jest syn artystów Dobromierz, oraz instalację "Stół z X-ami"".


Anna Pawłowska, Polska Times Dziennik Łódzki
26 XI 2008

"W dwóch salach Atlas Sztuki proponuje zwiedzającym dwa projekty. Pierwszym jest "Stół z X-ami", praca konceptualna, drugim - Działania z Dobromierzem", pokaz wideo zmontowany z serii zdjęć z własnym dzieckiem, które zostało na potrzeby projektu, nazwane miernikiem dobra."


Piotr Sarzyński, Polityka
nr 39(2673), 27 IX 2008

"Praca Kabakovów - precyzyjnie zaprojektowana instalacja - z jednej strony stawia pytania o sens naszej egzystencji, z drugiej - jest grą z powszechnymi ludzkimi wyobrażeniami na temat życia po życiu. Stara się dotknąć czegoś nieuchwytnego, ale czy właśnie to nie jest zadaniem artysty? Choć artyści są rozchwytywani (około 40 wystaw rocznie na całym świecie), to do Atlasu Sztuki zawitali już po raz drugi, a ich poprzednia ekspozycja z 2006 r. "10 Albumów" była ważnym wydarzeniem artystycznym. Można się spodziewać, że tak się stanie i tym razem."  


Katarzyna Rakowska, Michał Jagiełło,
Gazeta Wyborcza, 27 IX 2008

"Emilia i Ilya Kabakov pokażą dziś w Atlasie Sztuki instalację "What We Shall After Death". Osobiście jestem pewna, że tam coś jest. Życie trwa tam nadal, ale inne - mówi Emilia Kabakov"


Magdalena Wicherkiewicz Art & Business
VIII 2008

"Ostatnią wystawę w łódzkim Atlasie Sztuki można odczytać jako kolejną próbę postawienia powracającego nieustannie pytania o sens i formę malarstwa. Przybliżając dwóch wybitnych niemieckich artystów związanych z Neue Wilde, Jörga Immendorffa i Markusa Lüpertza, ekspozycja prezentuje bowiem jedna z propozycji odrodzenia malarstwa pod koniec XX wieku."


Piotr Sarzyński. Polityka
21 czerwca 2008

"Mam kolejny dowód na to, że dobrze zrobiłem, umieszczając Atlas Sztuki na pierwszym miejscu w moim rankingu galerii. Tym razem pokazano tam bowiem prace dwóch niemieckich artystów z najwyższej półki: Jörga Immendorffa i Markusa Lüpertza".


Katarzyna Rakowska, Gazeta Wyborcza
15 VI 2008

"W Atlasie Sztuki można od piątku oglądać wystawę znakomitych twórców niemieckich Jörga Immendorffa i Markusa Lüpertza. - Obaj byli mocni i w malarstwie, i w rzeźbie - mówi Ingrid Mössinger, kurator i dyrektor generalny Kunstsammlungen Chemnitz, z którego przyjechały dzieła".


Katarzyna Rakowska, Gazeta Wyborcza
13 VI 2008

"Atlas Sztuki otworzy dziś wieczorem wystawę znakomitych artystów niemieckich: Jörga Immendorffa i Markusa Lüpertza. Po śmierci Immendorffa amerykański "Time" pisał, że zmarł wielki artysta, który jak nikt inny rozwinął "taktykę wstrząsu i umiejętności dokładnej analizy paradoksów powojennych Niemiec". Obaj artyści należą do generacji, która zabrała głos w dyskusji o "końcu malarstwa" - należą do prekursorów w poszukiwaniach nowego języka tej dziedziny sztuki".


Marek Lewoc, Gazeta Wyborcza
22 IV 2008

"Józef Robakowski przedstawia spektakl przyrody. Czy znajdziemy w jego wideoinstalacji 'Manifest energetyczny' inne znaczenia, zależy od nas samych.


Marek Lewoc, Gazeta Wyborcza
18 IV 2008

"Wystawa 'Manifest energetyczny' to kontynuacja poszukiwań energii w sztuce. Tym razem Robakowski zwraca się ku naturze. Wideoinstalacja pokazuje potęgę żywiołu, a jednocześnie w przewrotny sposób udowadnia, że bez energii stworzonej przez człowieka - czyli prądu - nie moglibyśmy kontemplować natury w galerii."


Weronika Dobrowolska, Gazeta Wyborcza
10 III 2008

"Wystawa oraz wywiad-rzeka w towarzyszącym jej katalogu są owocem serii spotkań w domu artysty, który od lat nie opuszcza Warszawy. Prace rozmieszczono w dwóch salach galerii. Zrezygnowano z porządku chronologicznego, który organizuje jedynie mniejsze grupy. W jednej z sal zakreślono na wzór pewnej ilustracji (klucz do zrozumienia przy wejściu) przestrzeń wyznaczoną pracami malarza do tekstu Coleridge'a. Oglądana w jej wnętrzu prezentacja multimedialna pokazuje prywatne zdjęcia artysty, fragmenty inspirujących go dzieł, kolejne prace".


Małgorzata Misiowiec, Gazeta Wyborcza
7-13 III 2008

"Obrazy Makowskiego obfitują w symbole, powtarzające się motywy, które są tropami poznania jego kosmosu: figury geometryczne, cyfry, sylwetki kobiet, drabiny symbolizujące połączenie nieba i ziemi, motyw schodów, grobu - symbolu zejścia do świata podziemnego lub podświadomości, studnie, fragmenty architektury, piramidy, płomienie, kielich - symbol życia i zbawienia, klucze - symbol poznania, biały i czarny ptak - walczące ze sobą, wąż - tajemnicza energia Kundalini, elementy ikonografii tybetańskiej: pies jako strażnik Tajemnicy. […] Wystawie towarzyszy pięknie wydany, bogato ilustrowany katalog, zawierający rozmowę z artystą historyków sztuki Agnieszki Kuczyńskiej i Krzysztofa Cichonia."


Marta Skłodowska, Gazeta Wyborcza
28 I 2008

"Dla Roba Kriera, projektującego nowe centrum Łodzi światowej klasy architekta i urbanisty, figuralna rzeźba jest odskocznią od planowania przestrzeni. W Atlasie Sztuki można się przekonać, że tym, co łączy jego "publiczną" i "prywatną" twórczość, jest romantyczna, życzliwa uwaga poświęcona człowiekowi".


Piotr Sarzyński, Polityka
26 I 2008

"Atlas Sztuki. Pierwszy w rankingu galerii niepublicznych. Galeria, której narodziny w 2003 r. wydawały się szyderczym wyzwaniem dla polskiego art worldu. Sfinansował ją jeden ze współwłaścicieli fabryki zapraw i klejów Andrzej Walczak, zaś szefem (po godzinach pracy) został jeden z jego dyrektorów – inżynier chemik Jacek Michalak. Ale owa osobowość z czasem okazała się wielką siłą. Galeria działa bowiem poza wszelkimi układami środowiskowymi i artystycznymi preferencjami. Organizuje wystawy twórcom na co dzień tak odległym od siebie jak Słońce i Jowisz. Wspiera finansowo ciekawe artystycznie projekty, jak świetnie zorganizowana i perfekcyjnie zarządzana. A przy tym – nieobliczalna, czyli intrygująca. Czuje się, że nikomu nie zależy tu na rynkowym sukcesie, lecz na pokazywaniu dobrej sztuki. Kilka wystaw z ostatnich dwóch lat było prawdziwymi wydarzeniami: "Albumy" Ilji i Emilii Kabakov, "Rok polski na Madagaskarze" Janka Simona, "Krew poety" Lecha Majewskiego czy "Elementarz" Łodzi Kaliskiej.


Marta Skłodowska, Jakub Wiewiórski,
Gazeta Wyborcza, 25 I 2008

"Znany luxemburski architekt i planista przyjechał wczoraj do Łodzi. W Atlasie Sztuki Krier pokaże swoje plany architektoniczne dotyczące Łodzi, ale przede wszystkim rzeźby".


Art.&Business
1-2/2008

"W swoim najnowszym projekcie zatytułowanym Uczta Malarstwa, prezentowanym w łódzkim Atlasie Sztuki, Kamil Kuskowski proponuje widzowi obcowanie z autentycznymi martwymi naturami, stanowiącymi analogie do znanych przykładów malarstwa zachodniego".


Marta Skłodowska, Gazeta Wyborcza
4 I 2008

"Atlas Sztuki zachwycił m.in. prezentacją "Alementarz" odkrywającą na nowo grupę Łódź Kaliska. Galeria już planuje wystawę Barneya, twórcy m.in. wyrafinowanej estetycznie filmowej odysei "Cremaster", a w październiku akcję artystyczną amerykańskiego artysty w kopalni anhydrytu w Niwnicach".


W opublikowanym w numerze 4(2638) tygodnika Polityka rankingu polskich prywatnych galerii sztuki współczesnej Atlas Sztuki został sklasyfikowany na pierwszym miejscu.

In the rating of Polish Private Modern Art Galleries, published in number 4(2638) of "Polityka" magazine, Atlas Sztuki was classified on the first place.

 












 

 

 

ArtBazaar
Art&Business
Arteon
Dwutygodnik
Exit
Gala
Gazeta Wyborcza
Newsweek Polska
Orońsko
Polityka
Rzeczpospolita
sztuka.pl
The Warsaw Voice
Tygodnik Powszechny
Wprost
lodz-art.eu
reymont.pl